tydzień mody w Seoulu
fot.unsplash.com

Fashion Week to jedno z najważniejszych międzynarodowych wydarzeń modowych, a pokazy prezentowane przez tak zwaną „wielką czwórkę”, czyli Mediolan, Nowy Jork, Paryż i Londyn, są obserwowane przez cały świat.  Wraz ze wzrostem zainteresowania kulturą krajów azjatyckim, a w szczególności Korei Południowej, coraz większa uwaga pada również na Fashion Week w Seulu. Seul często nazywany jest azjatycką stolicą mody, do czego przyczyniła się w dużej mierze koreańska moda uliczna, a jego znaczenie na skali światowej oraz jego ogólny wpływ na branżę modową oraz panujące w niej trendy rośnie w niespotykanym tempie.

Początki Fashion Weeka w Seulu

Fashion Pierwszy  Fashion Week w Korei odbył się w 1987 i sponsorowany był przez miasto Seul, a prowadzony przez Inotion World Wide.  Tygodnie Mody w Seulu odbywają się w marcu i październiku, i prezentują kolekcje na sezony wiosna/lato oraz jesień/zima, a dopiero po nich następują wyczekiwane pokazy wielkiej czwórki w Nowym Jorku, Paryżu, Londynie i Mediolanie.

Seoul Fashion Week
fot.unsplash.com

Fashion Week w Seulu słynny jest ze swojej różnorodności i łączenia stylu ulicznego ze stylem high-fashion. Wydarzenie podzielone jest na trzy części:

  1. The Seoul Collection — wydarzenie modowe prezentujące kolekcje z wyższej półki. Jest to największa kolekcja i prezentuje ona tylko najlepszych projektantów. 
  2. Generation Next — wydarzenie poświęcone wschodzącym projektantom mody, którzy mają poniżej pięciu lat doświadczenia jako niezależna marka. Jego celem jest umożliwienie  nowej generacji projektantów wykazanie się kreatywnością i pomoc w zdobyciu rozgłosu, który pomoże im się rozwinąć.
  3. The Seoul Fashion Fair — wydarzenie mające na celu wesprzeć południowokoreańską branżę modową oraz zaprezentować koreańskie firmy modowe i pomóc im osiągnąć sukces na skalę światową

Położenie

Hyung-Jun Ahn, szef Działu Innowacji Przemysłu Produkcyjnego w Seulu, powiedział: „Seul Fashion Week to reprezentatywna globalna platforma, którą Seul wspiera w celu ożywienia krajowego przemysłu modowego. Mamy nadzieję, że weźmiemy w nim udział”. Władze Korei Południowej wykorzystują Tydzień Mody, aby wesprzeć krajową branżę modową, więc niedziwne jest, że wykorzystują to wydarzenie również, aby zaprezentować światu inne aspekty kraju i zaprezentować obcokrajowcom wszelkie jego uroki. Wydarzenie odbywa się w pięknych i wartych zaprezentowania miejscach takich jak korytarze Narodowego Muzeum Korei oraz okolice parku Han Riverside.

Koreańscy celebryci

Nieodłączną częścią Fashion Weeka w Seulu jest obecność tak zwanych idoli, czyli celebrytów z branży k-popu, którzy są inspiracją modową dla wielu młodych ludzi, a ich kreacje zyskują dużą uwagę w mediach społecznościowych. Idole tacy jak Kyungri,  Minah, Sehun, czy Tiffany Young są nie tylko utalentowanymi artystami, ale również wpływowymi osobowościami w koreańskiej branży modowej. Ich obecność oraz występy muzyczne prezentowane przez niektórych piosenkarzy, nie tylko zachęcają koreańską młodzież do obserwowania tygodnia mody, ale również prezentują obserwatorom z zagranicy inne aspekty życia Koreańczyków i zachęca ich do zainteresowania popkulturą Korei południowej.

historia Seoul Fashion Week
fot.unsplash.com

Projektanci

Fashion Week w Seulu jest miejscem, gdzie wielu projektantów może zaprezentować swoje ciuchy. Wydarzenie zorganizowane jest w takie sposób, aby zarówno popularni, jak i początkujący twórcy mogli zaistnieć. Wielkie marki oraz projektanci tacy jak Lie, tibeag  Eenk, Holy Number 7, czy Bonbom, którzy znani są w całej Korei, mogą być zupełnie obcy dla fanów mody z innych części świata. Tydzień mody w Korei daje również możliwość zdobycia popularności mniejszym projektantom, którzy mogą zaprezentować swoje dzieła w drugiej części wydarzenia zwanej Generation Next, dzięki której szanse na rozgłos zyskali twórcy tacy jak np. Fleno Seoul, Navy Scandal, Ice Garden A.508 i JChoi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here